2023. szeptember 25., hétfő

HÁROM LÉPÉS A HOSSZÚTÁVÚ LELKI GYÓGYULÁSÉRT🧡

1Péter 5:7 RÚF
,,🧡Minden gondotokat őreá vessétek, mert neki gondja van rátok.,,

Manapság az emberek sérült érzelmekkel szenvedik át az életüket mindenfelé. 
Sok negatív dolgon mennek keresztül ami számtalan sérülést okozott és ezekkel foglalkozni kell. 
De túl gyakran ezeket a fájdalmakat a szőnyeg alá seprik az emberek, hogy megpróbáljanak megszabadulni tőlük.
Saját tapasztalatból és azáltal, hogy évekig segítettem át másokat ezen a folyamaton, rájöttem, hogy bár 

Isten segíteni szeretne azoknak az embereknek, akik megszeretnének gyógyulni, 
de ennek ellenére az embereknek is fontos lépéseket kell tenniük a lelki gyógyulásuk érdekében. 

1., Ha meg szeretnél gyógyulni, az egyik legelső lépés, amit meg kell tenned, az az, hogy szembenézel az igazsággal. Nem lehetsz szabad, míg hazugságban élsz. 
Nem tehetsz úgy, mintha néhány dolog nem történt volna meg veled.

Rájöttem, hogy profi módon tudunk falakat építeni és eldugni dolgokat a sötét sarkokba, míg úgy teszünk, mintha ezek meg sem történtek volna.

Életem első tizennyolc évében egy nagyon bántalmazó közegben éltem, de amint kiszabadultam abból a helyzetből, úgy viselkedtem, mintha minden rendben lett volna. 
Sosem mondtam el senkinek, mi történt a magánéletemben.

Miért nem akarjuk az ilyen dolgokat világosságra hozni?
Mert attól félünk, mit fognak szólni az emberek. Félünk, hogy megtagadnak, félreértenek, vagy nem fognak szeretni azok, akikkel törődünk vagy hogy másként fognak ránk nézni, mikor megtudják a teljes igazságot rólunk,

2., A következő lépés a lelki gyógyulásunkhoz az, hogy megvalljuk a saját hibáinkat. 
Szerintem fontos, hogy eljön az ideje, amikor meg tudjuk osztani valaki mással, azokat a dolgokat, amik velünk történtek. 
Van valami abban, amikor valakinek hangosan kimondjuk ezeket, és ez csodát tesz bennünk – de figyelj arra, hogy bölcsen cselekedj. Olyan embert válasz, akiben bízol.
Bizonyosodj meg abban, hogy azáltal, hogy megosztod valakivel a történetedet, nem csak átakasztod az ő vállára a nehézséget. 
Arra is vigyáz, hogy ne kezdj el régi fájdalmakat felásni, amik már rég el voltak felejtve.

Mikor végre vettem a bátorságot, hogy megosszam valakivel, hogy mi történt életem első részében, szabályosan elkezdtem egész testemmel remegni a félelemtől. 
Ez egy érzelmi reakció volt azokra a dolgokra, amiket olyan sokáig elnyomtam magamban. 
Mára, mikor a múltamról beszélek, olyan, mintha valaki más problémájáról beszélnék. 
És ez azért van, mert meggyógyultam és újjáépültem és a múltam már nem bánt többé.

3., Végül pedig, kell, hogy felelősséget vállaljunk. 
Néhány ember a tagadás fogságában van, mert fél, mi fog történni, mikor mások megtudják az igazat. 
De míg tagadják a múltjukat, sosem lehetnek szabadok.

Senki sem szabadulhat meg egy problémától, amíg be nem ismerik, hogy problémájuk van. 
Egy alkoholista, drogfüggő vagy akárki, aki elvesztette az élete feletti uralmat kudarcra van ítélve addig, amíg nem képes arra, hogy kimondja: “Problémám van és segítségre van szükségem.”

Bár néha a problémáink mögött az áll, amit mások követtek el ellenünk, ennek ellenére nem használhatjuk ezt kifogásnak amiért megengedjük, hogy a problémát engedjük folytatódni, növekedni és sokszor még az életünket uralni is. 
A múltbéli élményeink lehet, hogy meghatározták azt, amivé váltunk, de nem muszáj ilyennek is maradnunk. 

Kezdeményezhetünk azzal, hogy pozitív lépéseket teszünk a változásért – és kérhetjük Isten segítségét. 
Bármi is legyen a problémád, nézz szembe vele, gondolkodj el azon, hogy megvalld egy megbízható barátnak és valld be önmagadnak is.

Nézz szembe az igazsággal – ez lehet a kezdete egy boldogabb életnek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése