2023. október 27., péntek

A HÁLAADÁS FONTOSSÁGA🧡

🧡 A hálaadás egy életvitel, mely bezárja az ajtót az ellenség támadásai előtt és kinyitja az ajtót Isten áldásai előtt.

Amikor hálásak vagyunk, tele vagyunk köszönettel és megbecsüléssel a felénk kifejezett jóságért.
A hála ellentéte a hálátlanság, ami a megbecsülés és köszönet hiányát mutatja.
A hálátlan magatartásból fakad a morgolódás és panaszkodás. 
Míg a panaszkodás legyengít, a hála-adás megerősít minket.

NYISD KI AZ AJTÓT ISTEN JELENLÉTE ELŐTT

Az Igének sok mondanivalója van a hálaadásról. Azt hiszem az egyik legfontosabb az, hogy a hálaadás nem javaslat, hanem parancs.

Az 1Thes 5:18 mondja, Mindenben hálákat adjatok (körülményektől függetlenül), mert ez az Isten akarata a Krisztus Jézus által tihozzátok.

Az Efézus 5:20 azt mondja, hogy mindig, mindenért adjunk hálát Jézus Krisztus nevében az Atyának.

A Zsidó13:15-ben ezt olvassuk: …Ő általa vigyünk dicséretnek áldozatát mindenkor Isten elé, azaz az ő névéről vallást tevő ajkaknak gyümölcsét.

Ezekből az igékből világosan kiderül, hogy Isten akarata, hogy mindig, minden körülmények között hálát adjunk Neki. 
Az is az akarata, hogy mindeneket zúgolódás, panaszkodás (Isten ellen) és versengés nélkül cselekedjünk (Fil. 2:14).

Ez nem azt jelenti, hogy minden negatív dologért az életünkben hálát kell adni. Inkább azt, hogy a negatív körülményekben kell hálát adnunk.

A hálaadás nem egy egyszeri esemény, vagy olyan valami amit akkor teszünk amikor a körülményeink csodálatosak. Nem is olyan valami, amit időnként elkezdünk és abbahagyunk.

A hálaadás egy életstílus – a szív magatartása, amit Isten kegyelme által tartunk fenn. 
Míg a panaszkodás a pusztító előtt nyitja meg az ajtót, a hálaadás Isten jelenléte előtt (I.Kor.10:9; Zsolt.100:4).

VÁLASZD A KIUTAT


Lehet hogy azt gondolod: Hogyan lehetek hálás ilyen körülmények között? Ha veled is úgy bántak volna mint velem, ha te is olyan körülmények között élnél mint én élek, te is panaszkodnál.

Az az igazság, hogy mindnyájunk életében – a múltunkban vagy jelenünkben – vannak olyan dolgok, melyek frusztrálnak, bosszantanak és okot adnak a panaszra. 
Nekem is győznöm kellett sok-sok gyerekkori ártalmas élet körülmény felett, mint a fizikai, érzelmi és szexuális bántalmazás.

Sok csalódást, késleltetést, elcsüggesztő dolgot kellett feldolgoznom a szolgálatom elmúlt 28 éve alatt.

Ezekben megtanultam, hogy míg kifogásokat keresek a panaszkodásra, csak elhúzódnak a problémáim és megakadok az előrehaladásban. Amikor panaszkodtam, benne maradtam az adott helyzetben. 
De amikor hálát adtam és dicsértem Istent az adott helyzetben, akkor kiemeltettem.
A panaszkodás olyan, mintha „füttyentenénk” a gonosznak.

Egyszer volt egy Pajtás nevű kutyánk. Ha kinn volt az udvaron és azt akartam hogy bejöjjön a házba, akkor kiálltam az ajtóba, fütyültem és ezt kiabáltam, „Ide Pajtás, gyere ide”. Pillanatokon belül, boldogan rohant be.
Tehát amikor panaszkodunk, valami hasonló történik. Csak nem egy kutya szalad be, hanem az ellenség. És ő azonnal és boldogan megnöveli azt a nyomorúságot amire panaszkodunk.

Ezért kell óvnunk gondolatainkat és szánkat a panaszkodástól. Így távol tartjuk magunkat a bajtól (lásd: Péld. 13:3; 21:23).

LEGYETEK ÁLDOTTAK MA IS  

Horvath Ilonától-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése